Wet n Wild 2019: чи це cruelty-free косметика?

Wet n Wild

В травні цього року в б'юті сфері спалахнув скандал: бренд Wet n Wild почав продавати свою косметику в Китаї. Китай - це країна, яка вимагає тестувати косметику на тваринах. У всіх клієнтів Wet n Wild виникло логічне питання - чи може бренд називати себе cruelty-free? І хоч Wet n Wild дав офіційні пояснення в себе на сторінці, багато користувачів досі не можуть визначитися зі статусом бренду. Тому ми захотіли написати про цю тему детальніше.

 

Wet n Wild - це великий американський бренд косметики. Його дуже люблять, тому що косметика бюджетна, гарної якості та ще й не тестується на тваринах («cruelty-free»), принаймні донедавна.

 

Що взагалі означає Cruelty-Free косметика?

 

Офіційного визначення «cruelty-free» в контексті косметики немає. Дослівно це косметика «без жорстокості», тобто без жорстокого поводження з тваринами. В основному під поняттям розуміють, що ні інгредієнти, з яких зроблена косметика, ні готовий косметичний виріб не тестується на тваринах - ні виробником, ні третіми особами.

 

Навіщо тестувати на тваринах?

 

Косметику тестують на тваринах, щоб вона була безпечною для людей. Такі тести є жорсткими і можуть закінчуватися смертю тварин. 

 

Чи обов’язково тестувати? В США тестування на тваринах вже не вимагається, а в Європі взагалі заборонено: практично всі косметичні інгредієнти давно були протестовані і немає сенсу повторювати жорсткі тести знову і знову. Крім того, є наукові розробки, які дозволяють проводити тестування і без тварин.

 

Які правила діють в Китаї і чому це важливо?

 

Якщо косметика продається в Китаї, американські і європейські правила там не діють. Там діє два «порядки»: перший, для косметики, яка тільки заходить на китайський ринок (pre-marketing); другий, для косметики, яка вже продається в Китаї (post-marketing).

 

Тестування на тваринах на етапі входу на ринок (pre-marketing): якщо косметика іноземна (не китайська), тестувати її обов’язково. Наприклад, коли на китайський ринок в 2017 році заходив Nars, який виробляєтья в США, цю косметику було потрібно тестувати. Якщо ж косметика зроблена в Китаї, і це проста декоративна косметика без спеціального призначення (не SPF), можна не тестувати.

 

Wet n Wild скористався цим нюансом в правилах і зайшов на китайський ринок без тестування. Косметика Wet n Wild виробляється в Китаї, тому тестів на тваринах вони не робили. 

 

Тестування на тваринах після входу на ринок (post-marketing): не важливо, де була вироблена косметика: якщо були скарги від споживачів (наприклад, подразнення шкіри чи очей - як реакція на косметику), контролюючі органи можуть зняти товар з полиці і протестувати його на тваринах на безпечність. До речі раніше китайська влада мала право тестувати косметику на тваринах навіть без скарг, але цю норму недавно скасували.

 

Чи означає це, що косметику Wet n Wild можуть тестувати в Китаї?

 

Wet n Wild і Китай

 

Сама присутність Wet n Wild у Китаї створює теоретичну можливість того, що їхню косметику тестуватимуть на тваринах. Однак одна з найбільш авторитетних Cruelty-Free організацій - PETA - зазначила що необхідність такого тестування є «малоімовірною». Більше того, Wet n Wild взяв на себе зобов’язанння покинути китайський ринок, якщо тести будуть вимагатися. 

 

Таким чином, Wet n Wild залишається cruelty-free за стандартами PETA.

Символ PETA cruelty-free

PETA символ cruelty-free . 

Критика бренду

На сьогодні в бюті-спільноти є дві претензії до Wet n Wild. 

 

Перша, це відсутність прозорості. Wet n Wild почали продавати косметику в Китаї ще в 2018 році. Навесні 2019 року на пряме питання користувачки - чи продає Wet n Wild у Китаї - відповіли, що не продають. Потім уже пояснили, що продажі в Китаї - це пілотна програма з невеликою кількістю магазинів, і менеджер, яка відповідала на імейл, просто не знала про неї. 

 

Очевидно, що Wet n Wild не хотіли привертати увагу до своїх продажів в Китаї; хоча вони не порушили свій cruelty-free статус, більшості покупців було би дуже складно пояснити про всі особливості тестування у Китаї. Втім, це було би адекватно зробити відразу (а не після того, як на них напав весь Інтернет), щоб поставити всі крапки над «і». Тим більше, що «cruelty-free» статус - це частина філософії бренду.

Друга, нібито є ризик, що китайська влада може протестувати косметику на тваринах без відома Wet n Wild, і тому, мовляв, бренд більше не може називати себе cruelty-free. Тут ми все-таки на боці Wet n Wild. 

 

По-перше, ми не зустрічали офіційної інформації, чи дійсно можливо, щоб тестування проводили таємно - без відома і без контролю виробника. По-друге, як випливає із повідомлення PETA, Wet n Wild проінформував китайську владу про свої cruelty-free політики, і китайська влада повинна їх повідомити, якщо тестування буде необхідне. Навіть якщо гіпотетично пропустити, що китайська влада порушить домовленості, то відповідати повинен той, хто порушує, а не Wet n Wild.

Wet n Wild

Замість висновків

 

Тестування косметики на тваринах - це рудимент, від якого рано чи пізно всі відмовляться. Для цього дуже важливо, щоб від тестування відмовився Китай - це 20% світового косметичного ринку. До повної відмови Китаю ще далеко, але за останні 5 років було багато позивних змін (зокрема щодо необхідності тестувати косметику, яка продається онлайн, і ті зміни що ми вже писали вище про pre- i post-marketing). 

 

Компанії, які тестують на тваринах (чи які самі не тестують, але змушені платити за тести, щоб подавати в Китаї), також зацікавлені у припиненні досліджень. Зокрема, Estée Lauder співпрацює з багатьма громадськими організаціями, в тому числі стала одним із партнерів з фонду Humane Society International - партнерство #BeCrueltyFree має на меті заборонити тестування косметики на тваринах до 2023 року. L’Oréal має лабораторію EpiSkin, яка вирощує «шкіру», яка схожа на людську, і на якій можна тестувати косметику замість того, щоб тестувати її на тваринах. L'Oréal активно співпрацює з китайською владою та науковцями вже більше 10 років, щоб визнати альтернативні методи тестування і відмовитися від тестування на тваринах.

 

Окремо слід сказати, що відмова від тестування на тваринах - це лише один із елементів етичності бренду. Наприклад, складно назвати етичним cruelty-free бренд, власник якого расист, поширює в маси нездорові ідеї, погано ставиться до працівників; бренд, який нічого нового не створює, а лише імітує чужі ідеї; бренд з поганим клієнтським сервісом; бренд, який погрожує судами за критику; бренд, який продукцію середньої якості продає за ціною люксової. З іншого боку, багато брендів, котрі «не святі» в контексті тестування, можуть мати круті соціальні програми: підтримують універсистети, жінок, які хочуть розпочати бізнес, допомагають хворим на рак, підтримують фонди боротьби з ВІЛ/СНІД і екологічні ініціативи.  

 

Питання, чи обирати cruelty-free косметику, є особистим питанням кожного. Перелік продукції, яка не тестується на тваринах, і яку можна купити на нашому сайті, ви знайдете ТУТ

Дізнайтеся більше по темі:
https://www.youtube.com/watch?v=WnZLfKPJnAU

https://www.peta.org/about-peta/faq/is-wet-n-wild-cruelty-free/

https://www.crueltyfreekitty.com/news/wet-n-wild-not-cruelty-free/

https://logicalharmony.net/is-wet-n-wild-cruelty-free/

https://ethicalelephant.com/did-china-end-animal-testing-2019/

https://www.globalcosmeticsnews.com/one-step-closer-to-cruelty-free-chinas-national-medical-association-ends-post-market-animal-testing-for-cosmetics/

https://www.freethebunnies.com/understanding-chinas-animal-testing-requirements/

https://www.harpersbazaar.com/uk/beauty/make-up-nails/a28179420/estee-lauder-animal-cruelty-campaign/

https://www.cnbc.com/2017/05/25/loreal-is-making-lab-produced-human-skin-to-curb-animal-testing.html